zondag 13 maart 2011

Honderd jurkjes, tweehonderd shirtjes en nog veel meer

Een echte koopjesverslaafde word je niet zomaar. Het vereist niet alleen jarenlange ervaring, maar ook inzicht in de wereld van de uitverkoop en lage prijzen. Een echte koopjesjager daarentegen kan je worden in een paar weken en jij bent ondertussen als je (bijna) alle tips hebt opgevolgd al een koopjesjager geworden. Maar in de wereld van de modemeisjes zijn er nog minstens duizend anderen die dol zijn op winkelen en koopjes jagen.

Een echte koopjesjager al van jongs af aan is Michelle. Michelle is 21 jaar en naast koopjesjager, misschien ook wel een beetje verslaafd aan winkelen. Naast winkelen in de grote steden van Nederland, is zij vooral gek op online winkelen.

Verschillende H&M-accounts en een uitpuilende kledingkast is het levende bewijs van iemand die meer dan alleen houdt van winkelen. Naast een goede vriendin, is Michelle ook erg gezellig om te interviewen om meer te weten te komen over haar winkelgedrag. Ik heb haar een paar vragen gesteld om te ontdekken of zij toch echt verslaafd is.   

Hoe vaak winkel je per week? (inclusief online)
‘De website van H&M check ik bijna elke dag. Een tip die ik een keer hoorde van iemand is dat om zes uur ’s ochtends de website ververst worden en er dus nieuwe kledingstukken opkomen. Het is nu niet zo dat ik er speciaal voor op ga staan, maar ik ben weleens een keer om zes uur achter de computer gaan zitten om te kijken of een bepaald jurkje al in mijn maat was. Echt naar de winkels gaan doe ik denk ik een paar keer per week. Maar dan koop ik niet altijd wat.‘

Hoe oud was je toen je voor het eerst alleen ging winkelen?
‘Toen ik in groep 8 van de basisschool zat ging ik voor het eerst samen met een paar vriendinnetjes naar het centrum. Ik kocht toen volgens mij een t-shirt en kwam dolblij thuis. Vanaf die dag wist ik dat ik dit veel vaker zou gaan doen.‘

Weet je uit je hoofd hoeveel jurkjes je hebt? Shirtjes? Schoenen?
‘Jurkjes heb ik heel veel, denk wel bijna honderd. Maar nu ik me bedenk ik heb nog meer shirtjes dan jurkjes. O, wat erg eigenlijk. Maar schoenen heb ik veel minder. ‘

Wat voor gevoel geeft winkelen bij jou?
‘Als ik niet goed in m’n vel zit ga ik winkelen, maar ook als ik gelukkig ben ga ik winkelen. Ik word altijd gelukkig van winkelen, vooral als er uitverkoop is en ik een shirtje vind voor drie euro. Ik let altijd op de prijzen. Ik koop dan ook niet zo veel dure merkkleding. Ik heb liever tien goedkope shirtjes dan een duur jurkje.‘

Wat is het grote verschil tussen online winkelen en naar de winkel zelf gaan?
‘Bij online winkelen kan ik vanuit de luie stoel kijken wat ik wil. Geen last van vieze pashokjes en slepen met te veel kledingstukken aan m’n arm. Bij online winkelen stop ik altijd zo veel mogelijk in mijn winkelmandje en op het laatst kijk ik wat ik wil kopen. Soms koop ik niks, maar heb ik toch een leuke middag gehad. Wanneer ik naar de winkel ga en na tien winkels te hebben bezocht niks koop, heb ik uiteindelijk zere voeten en moet ik een paar uurtjes uitrusten. Dat zijn wel de nadelen van winkelen.’

Michelle houdt vooral van online winkelen en let vooral op de prijzen. Ze is een echte koopjesjager en het aantal kledingstukken dat zij in haar kast heeft, bewijst toch wel dat ze ook een koopjesverslaafde is. Wanneer je in haar jezelf herkent, ben je al helemaal in de goede richting en kan je jezelf een echte koopjesjager noemen. Wanneer je je nog niet in haar herkent zal dit vast nog komen en anders maak je maar geen zorgen. Het is niet erg als je van dure kleding houdt en nooit iets in de uitverkoop koopt. Het gaat erom dat je altijd plezier hebt bij het winkelen en je er gelukkig van wordt.

Liefs,

Cherrelle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten